DOBRE ROZWIĄZANIE – Jaki separator przyda się do myjni lub na parking?
Jakie są typy separatorów?
Separatory można ogólnie podzielić względem przeznaczenia na separatory do przejęcia (oczyszczenia) całego przepływu z wyznaczonej zlewni (np. myjni, stacji paliw, warsztatu, itp) lub z instalacją obejścia burzowego (tzw. by-pass) do podziału na przepływ nominalny i maksymalny.
Jaki separator jest najbardziej uniwersalny?
Separatory z HDPE o konstrukcji dwupłaszczowej charakteryzują się dużą wytrzymałością, co w połączeniu z zastosowaniem wydajnego wkładu koalescencyjnego, stwarza typoszereg BSK i TSK. Oba rodzaje separatorów różnią się od siebie zakresem pojemności osadników wstępnych (tzw. piaskowników) :
- separatory BSK, mają osadniki o pojemności 100 lub 200 krotnie większej od przepływu (obejmuje to zakres średnich i dużych przepływów),
- separatory TSK, mają osadniki o pojemności 300 krotnie większej od przepływu (obejmuje to zakres małych i średnich przepływów oraz obiektów tj. myjnie, stacje paliw i warsztaty).
Najbardziej uniwersalne są separatory, które mają osadnik o przepływie 200 i 300 krotnie większym, gdyż obejmują największy zakres zastosowań. Jeśli zlewnia obejmuje zarówno parking jak i stacje paliw, to często realizowane są dwa oddzielne separatory.
Często obszar zlewni obejmujący parking jest większy od zlewni obejmującej stację paliw co powoduje stosowanie instalacji obejścia burzowego w celu zmniejszenia kosztów.
Jaki separator na warsztat lub na mały parking?
Separator koalescencyjny z osadnikiem, typu TSK-1P o przepływie 1,5 l/s
Jaki separator na parking i do montażu w trudnych warunkach lub na większej głębokości?
Separator koalescencyjny z osadnikiem, typu TSK-3B z instalacją obejścia burzowego (BY-PASS) o przepływie nominalnym 3 l/s i maksymalnym 15 l/s. Separator ma konstrukcję dwupłaszczową, zwiększającą znacznie wytrzymałość oraz osobny właz rewizyjny do każdej komory co umożliwia rewizję wnętrza, nawet przy większym zagłębieniu.