DOBRE ROZWIĄZANIE – Firmowy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oczyszczalni ścieków nie taki straszny?
Jaki jest najczęstszy błąd popełniany przez użytkowników oczyszczalni ścieków?
Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zaniechanie wykonywania czynności eksploatacyjnych oczyszczalni. Łączy się to również z brakiem kontaktu z producentem, np. w przypadku wątpliwości co do prawidłowości działania oczyszczalni. Dotyczy to zarówno sytuacji w okresie gwarancji jak i po nim. Często klienci uważają, że producenta nie interesuje co się dzieje z oczyszczalnią po gwarancji. Jest to oczywiście błędne założenie.
Co daje serwis fabryczny producenta oczyszczalni?
Należy pamiętać, że oczyszczalnia to nie tylko sam zbiornik, ale też wyposażenie. Jest to szczególnie istotne przy tworzeniu instrukcji eksploatacji. W przypadku awarii, dmuchawy lub pompy oferowane są te same modele lub nawet lepsze rozwiązania w zależności od czasu działania oczyszczalni.
Czy sterownik oczyszczalni można samemu zmienić lub zlecić to instalatorowi?
Jest to jeden z najważniejszych elementów oczyszczalni. Ustawienia pracy sterownika, obejmujące algorytmy działania, zostały opracowane przez producenta i są integralną częścią oczyszczalni jako całego systemu. Instalator, który może podjąć się serwisu pogwarancyjnego oczyszczalni nie ma dostępu do programu źródłowego. Dlatego w każdej sprawie związanej ze sterownikiem lub jego ustawieniami należy skontaktować się z producentem. Wyjątkiem może być sytuacja związana z przełączaniem trybów działania.
Opcja taka jest dostępna z poziomu menu podstawowego i może być wykonywana przez użytkownika lub instalatora. W razie jakiś niejasności w kwestii wyboru trybu lub zasadności przełączenia na inny, należy skontaktować się z producentem. Porada w tej kwestii jest bezpłatna.